Ta det isi

Hej, Rutger här! 

Visstär det mycket bättre ordning på bloggen sedan jag tog över från matte?

Nu har det varit sådär gräsligt halt igen.
I förmiddags kom matte promenerande. Hon hade ställt bilen innan backen och kurvan för att slippa köra nerför på väg hem. Hela backen består nämligen av is. Jag har broddar som hovslagare Olle så snällt skruvat fast under mina skor så för min del går det finfint. Matte sätter också på sig broddar.

Apropå snäll hovslagare så fixade jag nästan loss en sko i början på veckan. Matte ringde hovis direkt, (av nån anledning uppskattar hon inte när jag klär av mig dojorna) och med tur som en tokig var hovis redan i stan på ett uppdrag så han kunde sömma fast skon direkt innan den trillade av helt. Det händer ibland...

Jag har fått jobba en dag extra den här veckan. Inte så hårt än, men matte tycker att jag behöver röra på mig för att bli av med lite mage. Jag fattar inte vad hon menar och kämpar för att äta ikapp det jag missar under ridturen den övriga tiden.

Ludde har semester. Han tycker visst att det är trevligt att bara skrota omkring i hagen istället för att springa. Stackarn  som inte fattat grejen med vad som är kul här i livet!

Igår visade jag matte hur det ska gå till och la in några extra byten med rallykorsgalopp. Matte bara suckade och uppskattade det inte alls, så idag lät jag bli och sprang tjusigt i fel galopp. Matte kallar det förvänd och påstår att det är en jättenyttig övning för balans och galoppkvalitė, men se det tror jag hon missuppfattat. 
Rätt ska vara rätt...

Apropå ordning på bloggen så har mattes kompis Maria Haglund också en blogg. Den tycker jag ni ska kolla in! Där kan ni läsa om Ivanhoe som matte och Mia äger tillsammans och om Shaggy.
Om ni söker på MH - dressage mariahaglund.se 
så hittar ni den.

Ta't isi i halkan!
Hälsar Rutger 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE