Vad lurar i lådan?

Hej Rutger här igen!

Idag fick jag vilodag. Trökigt... Jag ägnar mig åt att på alla sätt försöka stjäla uppmärksamheten från Ludde. Därför måste matten börja med att klappa lite på mig, sen lurar hon mig och knäpper fast mig i boxen. Då får jag snällt stå där medan hon pysslar med min kompis.

Ludde fick springa fint i ridhuset idag. Han började träna matte på övergångar trav-skritt, sedan galopp-skritt. Hon var skaplig på det låter han hälsa. Sedan jobbade de sidvärts och det gick också ganska bra. Lättast är det längs långsidan, men matte envisas med att vilja rida på diagonalen också.

Efter ridningen klev matte av, men istället för att som vanligt gå hem gick hon runt och drog ut ALLA  lådorna med hindermateriel, och lämnade dem öppna. 
Slarvigt! 
Hon påstod att det var för att Ludde blev så rädd igår. Då måste man träna. 
Ludde tycker att det räcker gott med att matte håller i sig och inte trillar av, så ska nog han klara av att rädda dem båda.

Ur mattes synvinkel ser lådorna ut såhär:

Men Ludde påstår att de ser ut såhär:

Alla vet väl att rovdjur gillar att lura i lådor?

Efter 20 minuters promenerande runt och från alla vinklar orkade Ludde inte titta mer på lådorna. Då var matte nöjd, stängde dem och gick hem.

Själv tycker jag att Ludde var lite harig  men matten säger att en inte kan hjälpa om en blir rädd.

Hälsningar Rutger 
-den modiga rallyräkan 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE