Hjärna som en valnöt?

Hej, Rutger här!

Idag fick jag byta galopp, hipp hurra som jag längtat!
Matte funderade på om jag skulle ha glömt hur man sätter benen och köra rallyräka-varianten eller om vi hade befäst lugnet tillräckligt innan den ofrivilliga vilan. 
Vad tror hon om mig egentligen? 😉🙈

Matte påstår att hästar har en hjärna stor som en valnöt. Jag vet inte om det är bra eller dåligt.  

Men jag tänker ju massor och är jättefinurlig, så min hjärna är nog mer i storlek med en kokosnöt...

Självklart kom jag ihåg hur jag skulle göra med benen, och jag motstod frestelsen att springa fort. Matte var jättenöjd! Ibland behövs det inte mycket för att göra henne till lags.

Hälsningar från Rutger 
- gärna med hjärna och gärna i galopp!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE