Värdepapper i pandemins spår

Hör att butikerna töms på toapapper. Hur mycket kan folk skita egentligen?

Jag köpte två hela balar dasspapper för att stötta bandytjejerna för ett antal veckor sedan. Tror det räcker till i höst nångång...😂 .
Som det ser ut nu har toapapperet haft en betydligt bättre värdeutveckling än alla mina andra värdepapper 🙈 

Här bunkrar vi i alla fall inget extra utöver det vi alltid har och har haft för att klara tex ett strömavbrott eller liknande.

Var nyss på affären och konstaterar att även här gapar hyllorna tomma. Jösses,  folk kommer inte behöva handla på ett år. Själv handlade jag för 70 kronor och folk tittade på min korg som om jag var nåt UFO som landat...

Jag undrar hur mycket av det som köps nu som kommer att slängas utan att ha kommit till någon som helst nytta.

Inser även att det inte har gått hem ett endaste dyft att bästa sättet att stoppa en smitta är att alla sjuka håller sig hemma. Oavsett vad man har! Folk snorar, hostar och snyter sig på allmän plats precis som vanligt... 

Funderar lite över de länder som sätter sig i karantän. Som tex Spanien, de aviserar att de stänger landet. Så innan helgen passade alla svenskar på att åka hem... Visst jag fattar att man vill hem, det hade jag också velat, men vi kan omöjligt förvånas över att smittor sprider sig över hela världen. Bara att konstatera att så kommer det att vara.

Tänker också att här har folk panik i ett modernt land i fredstid. 
De som lever i alla dessa länder där det redan är misär har ett annat läge. Krigszoner med sönderbombade hus och ickefungerande sjukvård och nu detta på allt annat. Stackars människor! 















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE