Helvetet på jorden

En välbeställd svensk politiker åker på nöjesresa till turkiska gränsen, tar skrattande selfies på flyget och sedan ställer sig och delar ut flygblad till människor på flykt. 

Många av dem har mött helvetet på jorden: krig, bomber, och misär. De har sett familj och vänner dödas, fått sina hem förstörda, riskerat livet i gummiflottar på havet... 

Här tycker jag att oavsett någon vill ha fri invandring eller inte ta in en endaste människa till så måste man väl finna detta högst osmakligt och fullkomligt empatilöst?

Är det detta SD menar när de säger att de vill "hjälpa på plats"?
Fy sjutton. SD visar här sitt rätta jag och klarar inte att låtsas hålla en rumsren nivå.

SD kommer aldrig att tala i mitt namn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE