Inställda tävlingar

I kväll fick vi besked att helgens dressyrtävlingar i Umeå ställs in pga oron för Coronaviruset.
Västerbottens Ridsportförbund hade rekommenderat att alla event med mer än 25 deltagare skall ställas in, alltså betydligt strängare än Folkhälsomyndighetens 500 deltagare.

Jag förstår beslutet att ställa in, men visst kan man vara besviken ändå. Jag var så taggad på att få starta.

Passade på att anmäla till Sundsvalls Ridklubb i april istället och hoppas att läget är bättre då.

Det viktigaste, och det gäller ju alla gånger, är att hålla sig hemma om man är sjuk. Att inte gå sjuk till jobbet och att inte skicka ungarna hängiga till dagis och skola. Något som tyvärr verkar väldigt väldigt svårt för många... 
Många skyller på myndigheterna, men jag tycker att det personliga ansvaret väger mycket tungt.

I stallet har mössen hittat in. Det var något som dunkade i skåpet, jag öppnade och konstaterade att det var en mus som försökte öppna locket på sopkorgen inifrån. Jag blev så paff när jag petade till på locket och musen studsade ut att jag "fyade" den. 🙈 Som om den lilla musen skulle bry sig 😂




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE