Det duger inte att fladdra omkring

Red Ludde under Mias överinseende.

Min fina, fina häst!
Hela vintern har jag jobbat på att få honom mer ändringsbar och kvickare på hjälperna. Idag kunde jag inte hjälpa att jag blev lite full i skratt åt resultatet.

Vi jobbade på serier i vart fjärde.
Ludde:
1,2,3 byt 1,2,3 byt 1,2,3 byt ...byt byt... 1,2,3 byt...byt byt byt... Vaddå du har ju sagt att jag ska reagera kvickt, tror jag han tänkte 🙈😂🐎

Bara att skratta och hålla med Mia i kommentaren "Nu när du gjort honom så känslig, sitt stilla! Det duger inte att fladdra med skänkeln. Ju bättre hästen blir, desto bättre måste du rida"

Sen kontrollerade jag kroppen ett snäpp till och satte såväl fyror som treor. 😍🐎

Längtar såååå till nästa helg, då är det träning för Charlotte! 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE