Vilken helg!

Avslutade helgen på bästa sätt med träning via Ridesum för Charlotte Haid Bondergaard. Båda de röda grabbarna jobbade på bra. Rutger med lite extra drag under galoscherna på slutet av passet 😂🏇


Jag har ridit för en del tränare genom åren, många bra, och några mindre bra...Måste säga att Charlotte verkligen är super!
Engagerad och med en stor verktygslåda av tänkbara lösningar för förbättring. Dessutom är hon fenomenal på att få mig att tro på mig själv. 
Min svaghet som ryttare är ju att jag är försiktig, och tidigare tränares uppmaningar att jag ska "bli tuffare" landar inte bra. Jag vill inte rida "tufft". Charlotte uttrycker sig på ett sätt som passar mig väl.

Sänder en tacksamhetens tanke till att jag har så goda vänner som offrar en hel söndagkväll flr att filma mig och min häst. Kram till Sussi B! 😍

I lördags fick jag också träna på min tappskokompetens. Det minns jag inte när jag gjorde senast...sisådär 20 år sen...
Rutger bestämde sig nämligen för att tappa en sko på lördagen, och jag kunde inte tänka mig att missa träningen på söndagen. Så fram med hovslagargrejorna och spika på skon. 


Hu jeda mig vad ringrostig jag är 🤣🙈
Men på kom skon. Det svåraste var att få till korta sömmar och ett bra avslut. Det syndes att det var en klåpare som varit i farten. Jag var helt säker på att skon inte skulle sitta, men se det gjorde den. Ända till måndag morgon då hovslagare Elin kom och förbarmade sig över mitt stackars övningsobjekt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE