Kolla ditt golv!

Kan inte säga annat än att dagen varit händelserik.
 
Vi lastade Silver tidigt på morgonen för ett återbesök på ATG-kliniken. Där kunde de konstatera att den krånglande sprickan i strålen torkat upp ganska fint sedan i fredags, men att han inte är 100%-igt kurant ännu. Nu blir det lite sommarbete och sedan ytterligare ett återbesök efter semestrarna.
 
Under tiden vi var på Bergsåker kom en bekant med sin häst. Hon hade varit med om något mycket obehagligt på E4, nämligen att hästen hade stampat igenom golvet på transporten. Hästägarens mardröm! Som tur var verkar hästen kommit undan med blott lite skrapsår.
Ni som har gamla transporten -kom ihåg att kolla golven under den synbart fräscha gummimattan!
 Lite svårt att se på bilden, men i mitten ser man rätt ner till asfalten genom det fyrkantiga hålet.
 
På vägen hem åt vi en sen lunch på IKEA tillsammans med alla semesterfirare. Kära nån så mycket folk!
 
I hästhagen var i alla fall allt lugnt. Hela ligan var samlad för att kolla om det skulle hända något spännande:
 
 
 
Är man en liten Eivor är man busig ibland:
Å sen blir man så hungrig:
 Här kan man tydligt se skillnaden på färgen där hon börjar tappa fölpälsen, alldeles mörka fläckar.
 
och sen blir man så trött, så trött...
 
Efter att ha ägnat kvällen åt bokföringsarbete behöver jag nog ta en promenad. Kroppen protesterar över den ringa mängden ridning. I morgon ska jag i alla fall få rida, hurra!
 

Kommentarer
Postat av: Hanna

USCH, fy det är sådant man drömmer mardrömmar om att det ska hända en själv. Vilken fruktansvärt söt liten föling, man blir helt varm i hjärtat av att se den!

2012-07-28 @ 14:18:53
URL: http://dressyrfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE