Så mycket bättre

Åkte ut till Brunne på morgonen för att släppa ut Annas hästar. Mockade och fodrade och pysslade om mina egna en sväng. Eivor var efterhängsen som ett plåster idag. I vanliga fall knatar hon efter när jag går, men idag sprang hon när hon upptäckte att jag gick iväg mot de andra. Tokfia! Det är visst viktigt att alltid vara händelsernas centrum =)
 
Åkte hem för förmiddagsfika men fastnade framför TV:n. Såg reprisen av Så mycket bättre. Brukar vara ett mycket bra program. Dagens avsnitt tycker jag väl var bra, inte mer, sen kom Uggla och lyfte... totalt oväntat med en känslosam variant, ojoj!
 
Åkte sen till stallet och red Silver. Sista dagen innan Mia kommer hem och tar tillbaka honom ;) Idag var jag nöjd med känslan även i galoppen. Fick honom att ligga framför skänkeln så mycket bättre än sist, med sug framåt och uppåt. Det fick bli ett pass som inte var så långt så kan Mia få rida lite på sin häst i morgon. Hon lär vara ridsugen. 
 
Hurra! Nu ska vi ut på ett lätt dressyrpass!
 
 
Lätt! För vem? Hon som satt på ja, jag fick springa, ryttaren hon bara satt där och killade mig på magen och baken...
 
 
Nu blir det en lugn kväll framför TV:n. Igår var vi och såg nya Bond, Skyfall. Riktigt spännande och fullt ös hela tiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE