Lite klädbestyr

Idag longerade jag Conny på utebanan en stund igen, och idag var han "normal" även ute. Inget rusa runt eller hopp och skutt =) Gick sen in och travjobbade lite i manegen. Där fick jag sällskap och Conny kändes ovanligt avspänd trots att det var andra i manegen. Innan har han blivit lite spänd och springig, även om han skött sig bra ändå. Det märktes på hans rörelseschema att han var nöjd med att ha fått skor även bak. Nu tog han ut steget på ett annat sätt och det var också lättare att gå på grusvägen bort till ridskolan.
 
Efter en snabbdusch och lite sminkning i omklädningsrummet på ridskolan ( Underlagskrämen jag köpte igår efter alla om och men var i alla fall riktigt bra! ) for jag till Föreningsarkivet. Där gick jag, tillsammans med ytterligare två från Röda Korset, igenom det som fanns arkiverat i jakt på material till nästa års 100-årsjubileum. Kändes som trökgöra innan vi kom igång, men var faktiskt ganska intressant. Röda Korset har ju en ganska spännande historia.
 
Röda Korsets stånd vid Korsmässomarknaden i år.
 
Har fixat helgens outfit. På lördag är det 100-årsfirande i Mittsvenska Ridsportförbundet med middag på Dannero. Det ska bli roligt att få finklä sig lite i helgen och den lilla svarta kan väl aldrig vara fel? Lite bling till så... Önskar att jag köpt de jättecoola glittriga skorna som jag såg förra veckan, men men, plånboken är nog nöjd att jag inte tänkte så långt som till fest då ;) Hoppas bara att man hinner med att roa sig lite med när man nu ingår i "förberedelsestaben".
 
Har också inventerat nagellacksförrådet... jag har faktiskt en del. Älskar småflaskorna så man kan köpa nya nyanser ofta och inte hinner tröttna innan flaskan är slut. Tänkte testa med tre olika färger och lite dekor, värst blir att få till det på högerhanden. Vet vad jag kommer att få ägna fredagskvällen åt, haha.
 
I kväll har jag haft glögg och pepparkakspremiär för säsongen. Fler gånger lär det bli, jag älskar glögg!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE