Köpes: saftblandare

Idag har det varit ekonomiuppdrag för hela slanten.
Började med att åka till Timrå där jag snart blev upplockad av en av mina nya kunder för vidare färd till Sundsvall. Resans mål var det företag som idag sköter ekonomibiten för ett möte inför överlämnandet till mig vid årsskiftet. Jag fick träffa en mycket trevlig kvinna (hon skall trappa ner inför kommande pension, vilket man omöjligt kan tro när man ser henne) och fick en bra bild av vad hon sköter om idag. Några mindre förändringar kommer det att bli direkt i och med att vi har olika program och i och med att mina programdelar är integrerade med bokföringsprogrammet. Troligen kommer det att spara tid för min kund =) Tid=pengar.
Sen for jag tillbaka till Timrå och jobbade några timmar.
 
Avslutade dagen med ett besök i Birsta. Det är inte något favoritställe, men eftersom jag var tvungen att köpa proteinfoder åt Cloé så tänkte jag mig att jag skulle in i shoppingcentrat och titta efter en underlagscreme, eller foundation som jag blev korrigerad att det heter numera ;-) Strunt samma vad det heter: ett hudfärgat klegg som man smetar ut i ansiktet är det i alla fall :D
 
Jag knatade i alla fall in i några olika butiker för att titta lite och jämföra. Kan tyvärr konstatera att i de allra flesta affärerna är man inte ett uns intresserade av sina potentiella kunder. I något enstaka fall fick jag ett hej när jag kom in, och på ett enda ställe frågade de om jag ville ha hjälp ( en mindre klädbutik som jag slank in i ).
Till slut "störde" jag en expedit som höll på med annat i en av butikerna och fick till sist hjälp med mitt val.
 
Jag undrar om andra också upplever att man blit osynlig i butikerna? Eller är det något jag gör? Jag var hel och ren, inte uppklädd men helt ok välklädd för en arbetsdag på kontor. Hade alltså inte ridutrustningen på mig... Mottager gärna tips på hur jag ska synas utan att behöva montera en brandgul "saftblandare" på huvudet.
 
Jag ska väl inte hänga ut nån enskild butik... men jag står i dörren. Nä just det ja, lite svårt att se, jag är ju osynlig ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE