Nostalgitripp på lagret

Fredagen ägnade jag åt ekonomijobb. På jakt efter nya pärmar på lagret fick jag mig en liten nostalgitripp: längst in i ett hörn stod denna
 
 
 
 
Vi hade en brun bubbla (kallad Johannes) med delad bakruta, = årsmodell före 1953, när jag var liten och min första egna bil var en älskad röd VW 1300 som dock ganska snart var tvungen att bytas mot en större bil att kunna dra häst med...
 
På kvällen åkte vi en tur till Ullånger där vi bjöds på tacomiddag och kaffe. Vi lämnade en bil där -min Volvo som har nåt vajs på framvagnsinställningen och tog hem en annan -Kenneth har köpt sig en Ford. Det är en fördel att ha en bil som inte drar så mycket bensin när man ska pendla. Jag har ju dessvärre inget val annat än en stor bil om jag ska kunna dra hästtrailern. Högsta önskan är en lastbil, så vi kan ta alla hästarna i samma fordon när vi är och tävlar. Det är så förjordat långtråkigt att köra ensam, i kö med varsin trailer.
 
Lördag förmiddag har jag jobbat med att sätta ner plogpinnar efter vägen, bytt till vinterdäck på trailern och tvättat av den. Nu lite fika innan det är dags att åka till hästarna. En hel förmiddag tillsammans med sambon, det börjar bli allt vanligare med tid tillsammans =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE