"Skuttaperka"

Igår bevisade Conny att han faktiskt bara är tre år... Vi promenerade till ridskolan, eller åtminstone promenerade en del av vägen. Det var nåt jättespännande vid hagarna som absolut angick en liten Conny, som blev stor och ståtlig och svajsade omkring med svansen i vädret. Eftersom det var ryttare i manegen tänkte jag att jag snurrar honom lite på utebanan först innan jag rider. Det var spännande det med. Några av ridskolans ponnyer var på väg in på vägen nedanför banan så Conny satte full spätta runt runt och hoppade omkring som en liten "skuttaperka". Jag skämdes nästan lite inför tjejerna på stallplan som nog funderade på om det var den där snälla unghästen jag pratat om, eller om han var utbytt mot nåt annat litet odjur. Vid det laget han slutade springa och hoppa var han rejält svettig, så jag valde bort ridning och gick hemåt. Trött -trodde jag ja! Ända bort till grannen, Bäckströms, var han trött och lunkade på beskedligt och där ! bakom planket rörde sig ett spöke. Att "spöket" stannade upp och pratade snällt var nog bara en undanmanöver sa Conny. Bäst att slänga sig lite över vägen!
 
Snäll och beskedlig, med alla fyra fötterna i backen =)
 
Idag var allt som vanligt igen efter urladdningen igår. Jag började morgonen med ett tidigt ridpass där han skötte sig finfint. Sen fick han nya skor av hovslagare Olle. För första gången även bak. Han har varit lite ömfota när det varit fruset, så jag hoppas att det ska ge sig nu. I morgon ska i alla fall lillkillen få vila för då har jag ekonomiuppdrag hela dagen i Timrå och Sundsvall.
 
Har hunnit med lite nyttigt ekonomijobb idag med, i löneprogrammet, så nu får alla som ska ha lön det den här månaden med ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE