Vanligt hyfs?

Det var väldigt många år sedan jag senast kom i kontakt med jobbsökandeprocessen, men efter att ha sett den på lite närmare hand kan jag konstatera att en del har förändrats. Vad jag minns så skickade man iväg en ansökan och sedan fick man någon form av svar, om så inget annat ett tack för visat intresse.
Så är det inte numera, man söker ett jobb och i mycket få fall får man tydligen ett svar om man inte blir kallad till intervju. Är inte det ohyfsat? Hur svårt kan det vara att skicka iväg ett tack? Visserligen är de flesta av oss beroende av ett arbete, men arbetsgivare -har ni tänkt tanken att ni också är beroende av personal?
 
Under åren på mina jobb har vi då alltid svarat de som hört av sig om arbete, det tycker jag hör till.
 
Så arbetsgivare, det är upp till er hur ni vill uppfattas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE