Större manege, tack!

Började morgonen jättetidigt i ridhuset för att titta på Mia. Hon vill rida innan jobbet, och samtidigt är ju det ganska praktiskt för vi stör då ingen kl 7 på morgonen.
 
Planerade sedan att rida Conny direkt efter det att personalen harvat manegen. Då det skulle vara ledigt ett par timmar hoppades jag att alla lovlediga ungdomar skulle ta sovmorgon, men idag hade jag otur. Samtidigt som jag kom dit anlände en tränare och skulle ha lektion och innan jag klätt av mig kom nästa ryttare. Jag tog ut Conny i spöregnet på utebanan och longerade några varv i blötan innan jag gick in igen (Jag sitter inte upp direkt på en treåring...) Hann sitta upp, duktiga Conny stod som ett ljus trots att det galopperades i manegen, och skritta samt trava ett varv åt höger, vända över ridbanan och trava knappt ett varv till då det knackade på manegedörren. En av ridlärarna kom in med inte mindre än tre elever.
 
I det läget gav jag upp vidare ridning, det blir inget vettigt gjort på en treåring i ett sånt läge (knappt på en äldre häst heller... ) Skrutt! Hade velat rida lite till!
 
 
Gjorde lite nytta med mockning i hagen mm innan jag for hem för en välbehövlig dusch.
 
Tillbringade resten av dagen med bokföring, arbetsgivardeklarationer och momsrapporter. Hade riktigt bra flyt och hann klart allt :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE