Ledig lördag

Idag har jag haft en ledig lördag.
Började förmiddagen med att åka ut och rida Putte. Startade passet i ridhuset eftersom det var hopplektion ute, men efter en stund kom de in och skulle ha lektion i manegen så då flyttade jag ut och fortsatte. Måste säga att jag föredrar att rida ute. I synnerhet på Putte som får bättre bjudning och är mindre tittig.
Väl tillbaka i stallet fick jag roliga rapporter. Det hade gått bra för B- och C-ponnyryttarna i LC. Såväl seger som andraplacering. Resten av dagen fortsatte sedan i samma fina stil för de lite större ponnysarna :-)
Mathilda/Lyckoslanten och Ellen/Daisy
 
Duschade på ridskolan och mötte sen upp med Fia och Elin för att gratta Mia på 22-årsdagen. Vi bjöds på gofika med hemgjord tårta.
 
Rensade kakfat ;) och fina buketter.
 
Mätt som en plätt for jag några timmar senare ut till fina hästarna på lösdriften. Matade och gosade lite med dem alla. Rutger var väldigt kelsjuk idag.
 
Eivor äter på samma sätt som mamma Cloé brukar göra, med ena benet i luften.
 
       
 
Tjusig utsikt har de, mina kusar! Con Amore, Cloé och Cupcake.
 
Insåg på väg hem att det nog inte är så lysande att hoppa över lunchen till förmån för bakverk. Var så hungrig när jag kom hem att jag höll på att avlida. Konstaterade att det skulle ta lite tid att grilla och göra rotsakerna som var inköpta, så Kenneth och jag åkte in till stan och käkade ute istället. Mysigt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE