Fodervärd till Cloe

Tillbaka i vardagen igen, oj så fort dagarna i Göteborg gick! Nu är det bara att räkna ner till nästa hästmässa. Nästa evenemang blir Falsterbo -ska bli såå kul! Jag har inte varit där på väldigt många år. Sista dagen på mässan var lika kul som de tidigare. Jag hann t.o.m se ett par ekipage i Världscup-hoppningen, bland annat 2 av svenskarna. Hade förstås hoppats på ännu bättre placeringar, men marginalerna är små. Tycker ändå att de gjorde en bra insats.
 
Hela gänget på väg mot Eurohorse.
Monterbygge.
 
 
 Höga hinder.       Fyndig broddplugg.      Dressyrdags.      Autografskrivning i montern, titta noga -ser ni ponnyn ? ;-)
 
 
 
Jag tycker ju inte att det är så värst trevligt att flyga, men frågan är om inte tidsvinsten uppväger obehaget. Skönt att kunna jobba i Göteborg till kl 18 och sedan vara hemma i Härnösand före 23. Vanligtvis åker jag tåg när detv är frågan om längre resor. Att åka nattåg har den fördelen att man kan sova under resan, men tyvärr så brukar man ju hamna någonstans där man måste byta tåg efter en lång väntan på småtimmarna, och då är det slut på sovandet.
 
Lite mer vår var det allt i söder...men när jag kom hem hade nästan all snö smält bort i alla fall :-)
 
Igår var jag på föreningsbesok med Mittsvenska Ridsportförbundet och SISU idrottsutbildarna på förmiddagen. Resten av dagen blev det bokföringsjobb. Jätteskönt att alla deklarationer gjordes klara innan Eurohorse så att jag nu kan börja med arbetsgivar- och momsdeklarationer.
 
Idag hade jag provridning av Cloé på förmiddagens schema. Det gick kanonbra! Hon passade väldigt bra ihop med sin tilltänkta nya ryttare och verkade helt förnöjd med situationen, pigg och glad i bra grundform. Jag blev förvånad över hur fin hon såg ut, man får ju ändå tänka på hur lite riden hon är efter mammaledigheterna. Jag har inte jobbat några byten sedan vi satte igång, men idag fick hon göra några med nya ryttarinnan. Såg ut som om hon tänkte -hurra äntligen händer det lite extra kul grejer!
Hon har nu fått en fodervärd och jag tror att de kommer att ha mycket kul tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE