En vanlig vecka

Efter Malmöäventyret som ju slutade med ett fantastiskt EM-silver för det svenska laget har allt landat i vanliga gängor igen.
Lite bokföringsjobb och relativt många träningar har veckan bjudit på. Jag har också satt igång Conny efter den långa vilan. Första dagen var han ganska bäng... stod på bakbenen och bockade som om han aldrig haft sadel på. Han har nog inte lyssnat på att det skulle vara en lugn igångsättning. Som tur var befann vi oss i ridhuset och jag tog honom på lina innan jag skulle sitta upp. Det blev bara longeringen dag ett, men onsdag och fredag har jag jobbat lite lätt uppsuttet.



Vi har haft ett härligt väder hela veckan. Bilden tog jag en solig eftermiddag i fikastolen utanför stallet. Hoppas att det håller i sig ett tag till. Jag hör verkligen inte till de som längtar efter vintern.

I helgen väntar dressyrdomeri, fest och träning. Blir nog en toppenhelg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE