Nu gäller det!

Sista dagen i Malmö börjar vi förstås med en härlig hotellfrukost. Hotellet vi bott på är det bästa så länge jag kan minnas. Toppen frukost och dessutom middag. Toppen för hungrigt hästfolk :)



Innan vi öppnade montern för den avslutande dagen tittade vi på vet.checken. Intressant, jag förstår varför det drar publik. Att herrarna har kostym och damerna dräkt kan jag förstå, här andas hela atmosfären tradition, men att springa med hästar i klack- eller ballerinaskor... Kom igen - det är ju löjligt och har inget med horsemanship att göra. Idag har ju folk t.o.m jodpursskor till finkläder i andra sammanhang.


Nu är det ett par timmar till första start i hoppningen. Heja Sverige!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE