Sport och politik

Passade på att jobba lite innan lunch på lördagen. Kände att jag sovit dåligt för att jag hade jobb liggande så det är bättre att göra bort lite, även om det är helg, än att känna stressen komma krypande.

På eftermiddagen hängde jag med Kenneth till Birsta. Jag hade ett presentkort på Hööks så han fick släppa av mig där. Tur som en tokig måste jag ha haft då jag hittade ett par ridstövlar till halva reapriset :) Fyndade också en jättemysig fleecetröja och så köpte jag nya benskydd till Conny. De gamla är totalt slut.


Till jul fick jag även ett presentkort på H&M. Det var betydligt roligare att handla för det nu när rean pågår. Jag fick tre stickade tröjor och två sjalar för 210 kr och har fortfarande pengar kvar på presentkortet. Dem ska jag snart shoppa upp, jag ska ALDRIG mer vara så sparsam (snål) att giltighetstiden på presentkortet hinner gå ut.


Den ljusblå tröjan är kanske lite fantasilöst köp för jag har redan en sådan svart som jag fick till jul, men den är så himla skön.

I går invigdes OS. Jag har lite svårt att förstå hur man väljer värdnation. Jag tycker att det skulle vara en självklarhet att mästerskapen bara går till länder med fri demokrati och som respekterar mänskliga rättigheter. Jag kommer dock inte att bojkotta sändningarna, för jag tror inte det har någon större effekt.

Kommentarer
Postat av: m

Ryssarna såg ut som tomte mor och tomte far. Ni hade nog missat att julen var slut. De hade bara missat bättre tomte mössa annars såg de ut som tomtar. De hade ju balett och opera sång. gillar inte sånt. det var inte mycket att se på den invigningen tyckte jag.

2014-02-10 @ 15:12:54
Postat av: emily

Den där svarta från CRW har jag också köpt, visst är den fantastiskt skön? :-D

Svar: Ja. Jag skulle bo i den jämt om jag kunde :)
ingridnystrom.blogg.se

2014-02-16 @ 10:33:55
URL: http://livetmedella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE