Såld på Skåne

Det är helt underbart att vara i Skåne igen. Förutom att Falsterbo Horseshow är en väldigt trevlig tillställning så är det så härligt här nere i söder. Synd att det är så långt att åka hemifrån. Det var bra mycket enklare när jag bodde i Småland. Jag minns ett år när jag bodde i Vetlanda och ville åka till Falsterbo ... Jag packade bara in tältet och for...
Så här ser det ut där vi bor.
Idag har det varit riktigt varmt, men också blåst en del. Det har varit mycket folk i rörelse på mässområdet idag. Eftersom vi nu fått förstärkning i montern av Karin har vi ändå kunnat se väl valda delar av dressyren. Vi har lyckats tajma in de flesta ekipagen som vi av olika anledningar velat se, såväl 5- som 6-åringar och ponny. Med egna unghästar i stallet är det extra intressant att se unghästklasserna. Det är stor spännvidd och det märks emellanåt att det är unga individer som inte hunnit skaffa sig  rutin ännu. Nu ser vi fram mot finalerna och förstås Gina Tricot Future i morgon!
 
Vi har dessutom haft en riktig lyxkväll... Fias familj som även de semestrar i Skåne kom på besök, så när vi kom hem var det bara att byta om och sätta sig till bords. Grillat och jordgubbar med glass till efterrätt. Både gott och mycket trevligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE