Sköna skåne

Ännu en heldag tillbringad på Hviderup. Även i dag fick jag till min glädje rida den trevliga bruna hästen :) Hade lätt kunnat ta med den hem till Härnösand, men jag tror att min sambo är glad att jag inte får köpa den... Då hade vi fått pantsätta huset misstänker jag :D


Har också ridit ett lektionspass på Rutger. Det kändes ännu lite bättre idag. Jag fick honom mer rakt inunder mig och lättare fram genom att han låg kvar bättre. Galoppen blir fortfarande lite väl yvig, framförallt vill det första språnget vid fattningen bli stort. Han orkar inte riktigt ligga kvar utan behöver både lära sig och bli stark nog att kunna ligga kvar i lite mindre rörelse framåt.
Men hellre att han tuffar på lite för mycket än att han inte vill framåt.
Har tyvärr ingen ridbild på Rutger, men såhär mysigt tyckte han att det var att bli ryktad i förmiddags:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE