Hemmatävlingar

I helgen har vi dressyrtävlingar på Arenan.
Eftersom jag har domaruppdrag har jag valt att inte starta själv. Det underlättar för tävlingsledningen.

Jag har finbesök i stallet hela helgen av ekipage från Östersund.

På fredag kl 07.00 hjälpte jag Mia att rida igenom programmet med Shamrock.
Det såg väldigt bra ut.

Sedan passade jag på att rida Ludde och Rutger.
Rutger var värsta "rallykalle". Jag tror han taggade för tävling...

Vid lunch var det så dags att kliva in i domarrollen. Tävlingarna avlöpte väl och på kvällen hade vi trevlig domarmiddag hos Hartelius i Solumshamn.

Idag, lördag, har det varit en lång men lyckad dag på tävlingarna.

Mina elever gjorde bra ifrån sig.
Mia och Shamrock gjorde en härlig ritt och slog till med överlägsen seger i debuten!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE