Hur gör man ett snyggt avslut?

Under veckan har jag fått anledning att fundera över hur man gör ett schysst avslut.

Jag har under många år haft kvar ett uppdrag i en förening där jag förr satt i styrelsen, detta för att avlasta övriga och för att jag besitter kunskaper på området som inte är givna för ledamöterna i föreningsstyrelsen

I veckan fick jag ett mail som kort sa:
Du har gjort det här länge ideellt. Tack. 
Vi behöver dig inte längre. 
Vi återkommer om vi behöver hjälp med något annat i framtiden.

Jag förväntar mig inte avtackning, blommor och applåder, men HALLÅ! 
Ett mail? 


Liknande var jag med om när försäkringsbolaget som jag var ombud för gjorde en omorganisation och kastade ut alla som inte nådde försäljningsmålet. 

Den 27 dec fick vi ett brev i lådan att våra konton skulle stängas och våra uppdrag avslutas den 31a.
Bara så, inget mer.

Hur tycker ni att man gör ett schysst avslut?
- Personligt samtal öga mot öga?
- Per telefon?
- Brev med snigelpost
- Mail?
-SMS, chatt?

Är det en generationsfråga?

Personligen tycker jag att ett personligt samtal IRL eller via telefon är minimum för hyfs!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Jag är en häst- och kattälskande ekonom som har studerat vid Högskolan i Gävle och Uppsala Universitet. Efter många år som ridskolechef i småland och Härnösand arbetar jag nu med bokföring samt dressyrträning och utbildning av ryttare. Jag har ridit upp till svår dressyr och är dressyrdomare på MsvB-nivå. På fritiden har jag också en mindre hobbyuppfödning av dressyrhästar.
Bloggdesign: SODRESSAGE.SE